
Мої улюблені 3D ігри про Соніка (Моя думка)
Sonic Adventure (1998)
Відеогра у жанрі платформер, розроблена Sonic Team і видана компанією Sega для гральної консолі Dreamcast, 23 грудня 1998 в Японії. У 1999 році було випущено оновлене видання Sonic Adventure International. Режисерська версія[en] гри (англ. Director's Cut) була випущена в 2003 році під назвою Sonic Adventure DX Director's Cut на гральну консоль Nintendo GameCube і в 2004 році для персональних комп'ютерів. У 2010 році ця версія була портована на консолі Xbox 360, PlayStation 3 у вигляді цифрової дистрибуції. Sonic Adventure є першою грою серії Sonic the Hedgehog, випущеної для ігрової приставки шостого покоління, і першою в основній серії тривимірним платформером. Дія гри відбувається у світі, схожому на Землю. Сонік та його друзі вступають у боротьбу з монстром Хаосом, випущеним із Майстра Ізумруду доктором Еґманом. Сам учений хоче підпорядкувати собі Хаос і використати його руйнівну силу, щоб зібрати смарагди Хаосу і захопити місто. Для допомоги істоті створюється група роботів серії «E», які живляться від енергії, поміщених усередині тварин. Спочатку гра створювалася для Sega Saturn, проте через погані продажі цієї приставки команда розробників вирішила перенести проєкт на нову консоль Dreamcast. Sonic Adventure отримала позитивні відгуки від критиків. Було продано близько 2,5 мільйона екземплярів для Dreamcast по всьому світу, що зробило її найпродажнішою грою для цієї приставки. Наступні перевидання отримали стриманіші відгуки через відсутність значних нововведень.
Sonic Adventure 2 (2001)
Відеогра у жанрі платформера, розроблена Sonic Team USA і видана компанією Sega для гральної консолі Dreamcast, в червні 2001 року; через десять років після виходу першої гри серії. Після припинення підтримки консолі Dreamcast компанією Sega в 2002 році, гра була перевидана для консолі Nintendo GameCube під назвою Sonic Adventure 2 Battle; де значні зміни, внесені в цю версію, торкнулися багатокористувацької гри й чао-садів. У жовтні 2012 року гра була портована на приставки PlayStation 3 та Xbox 360 розповсюджуючись через сервіс цифрової дистрибуції PlayStation Network і Xbox Live Arcade, а в листопаді й на Microsoft Windows через сервіс Steam. Гра ділиться на «світлу» та «темну» історії. Дія відбувається на планеті, схожій на Землю. Їжак Сонік та його друзі, у тому числі доктор Еґґман, який приєднався до них, намагаються працювати разом, щоб врятувати світ від руйнування. Розробка сиквелу розпочалася у 1999 після виходу Sonic Adventure. Керівником проєкту став провідний дизайнер Sonic the Hedgehog 3 Такасі Іізука, а творець серії Юдзі Нака виступив у ролі продюсера.Продовження отримало безліч позитивних відгуків, проте система віртуальних камер і більшість ігрового процесу були піддані критиці. Попри високі оцінки, оригінал погано продавався через слабкі продажі приставки Dreamcast. Наступні перевидання отримали нейтральні відгуки, але були дуже успішними з фінансової точки зору. У 2005 році на консолях GameCube, PlayStation 2 та Xbox була випущена гра Shadow the Hedgehog, сюжет якої тісно пов'язаний із подіями Sonic Adventure 2.
Sonic Unleashed (2008)
Відеогра серії Sonic the Hedgehog, випущена в 2008 для консолей і мобільних телефонів. У створенні проєкту брали участь студії Sonic Team і Dimps. Sonic Unleashed стала останньою грою про їжака Соніка на консолі PlayStation 2. Дія гри відбувається на планеті, схожій на Землю. За сюжетом Еґман хитрістю відібрав у головного героя Соніка Смарагди Хаосу, чим перетворив його на перевертня, а також розбудив антагоніста - Темну Гайю, і розколов планету на кілька частин. Синій їжак зі своїм новим другом Чіпом вирушає відновити планету. Ігровий процес розділений на дві частини: в одній частині гри дія відбувається в денний час доби, за звичайного Соніка, а в іншій - вночі, за перевертня-«Їжакулаку». Якщо ґеймплей дених рівнів нічим не відрізняється від попередніх ігор серії, то вночі їжак не володіє здатністю швидко бігати, але стає набагато сильнішим і може розтягувати руки на велику довжину. Проте мета проходження однакова - Соніку потрібно дійти до кінця локації, збираючи по шляху кільця і знищуючи ворогів. Розробка гри під кодовою назвою Sonic World Adventure розпочалася у 2005 році та тривала три роки. Спеціально для цього проєкту був створений рушій Hedgehog Engine. Спочатку Sonic Unleashed планували зробити продовженням Sonic Adventure 2, але розробники, переосмисливши деякі елементи ігрового процесу, вирішили створити незалежну гру про Соніка, залишивши початкову назву для японського ринку. Після виходу Sonic Unleashed отримав суперечливі відгуки від критиків, але його супроводжував комерційний успіх. Оглядачі хвалили непоганий ігровий процес денних рівнів, відмінну музику і новий графічний рушій, а як недолік часто наводився геймплей нічних рівнів, що нагадує ігри серії God of War. До травня 2009 року було продано понад 2,5 мільйона екземплярів гри.
Sonic Generations (2011)
Відеогра серії Sonic the Hedgehog в жанрі платформер, розроблена студією Sonic Team[en] і видана компанією Sega в 2011 році для гральних консолей Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo 3DS та персонального комп'ютера. У Японії гра була видана під двома варіантами назви: версія для PlayStation 3 та Xbox 360 має підзаголовок Shiro no Jikū (яп. 白の時空 Сіро но Дзіку:, «Білий простір-час») тоді як 3DS версія - Ao no Bōken (яп. 青の冒険 Ао но Бо:кен, «Синя пригода»). Sonic Generations є сумішшю ігор серії Sonic the Hedgehog, випущених для різних поколінь консолей. Її сюжет будується навколо переміщення назад у часі їжака Соніка та його зустрічі із самим собою з минулого, а також їх боротьбі з новим ворогом під іменем Пожирач часу. Гравцю доведеться вибрати класичного або сучасного Соніка для гри, стиль проходження за яких відрізняється. Гра за класичного Соніка успадковує ігрову механіку старих ігор серії, випущених у 90-ті роки, у той час, як гра за сучасним Соніком нагадує такі ігри серії, як Sonic Unleashed та Sonic Colors.Розробка гри розпочалася у 2008 році після випуску Sonic Unleashed. Команда задумувала створити гру, присвячену 20-річчю серії Sonic the Hedgehog, і в ході розробки було вирішено поєднати різні епохи ігор про їжака Соніка, а протягом створення гри, випускати додатковий контент та продукцію до ювілею. Sonic Generations отримала переважно позитивні відгуки від ігрової преси. Оглядачі високо оцінили ігровий процес, графіку та музичний супровід, але іноді критикували управління та сюжетну лінію. На 2012 рік було продано 1,85 мільйона екземплярів гри.